Składanie reklamacji

  1. Wymaga ona formy pisemnej (dobrze jest przygotować ją w dwóch egzemplarzach – jeden zostaje w sklepie, a na drugim zostaje umieszczona pieczątka z potwierdzeniem jej wpłynięcia)
  2. Musi być w niej data, dane personalne, nazwa i adres sklepu, w którym dokonano zakupu, nazwa towaru, opis na czym polega jego niezgodność z umową oraz swoje żądania wobec sprzedawcy. Należy dołączyć również dowód zakupu w postaci paragonu, rachunku, lub jego kopii.
  3. W pierwszej kolejności można żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany. Sprzedawca nie może sam zadecydować o naprawie, jeśli się na to nie zgodzimy. Gdy ani naprawa ani wymiana nie są możliwe, możemy żądać zwrotu pieniędzy. Możesz również prosić o obniżenie ceny towaru, gdy wada nie jest istotna.
  4. Na złożenie reklamacji są 2 miesiące od momentu ujawnienia wady, w przypadku żywności są to 3 dni od zakupu lub od otwarcia fabrycznego opakowania. Ochrona prawna przestaje działać po 2 latach od momentu zakupu, w przypadku rzeczy używanych już po roku.
  5. Na ustosunkowanie do żądania sprzedawca ma 14 kalendarzowych dni. Jeśli po tym czasie nie podejmie żadnej decyzji, oznacza to, że reklamacja powinna zostać rozpatrzona.
  6. Prawo nie precyzuje terminu w jakim sprzedawca ma dokonać naprawy lub wymiany towaru.


Polskie prawo nie reguluje kwestii zwrotów do sklepu towarów nieuszkodzonych. Jest to indywidualna sprawa sprzedawcy.

No comments:

Post a Comment