- Wymaga ona formy pisemnej (dobrze jest przygotować ją w dwóch egzemplarzach – jeden zostaje w sklepie, a na drugim zostaje umieszczona pieczątka z potwierdzeniem jej wpłynięcia)
- Musi być w niej data, dane personalne, nazwa i adres sklepu, w którym dokonano zakupu, nazwa towaru, opis na czym polega jego niezgodność z umową oraz swoje żądania wobec sprzedawcy. Należy dołączyć również dowód zakupu w postaci paragonu, rachunku, lub jego kopii.
- W pierwszej kolejności można żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany. Sprzedawca nie może sam zadecydować o naprawie, jeśli się na to nie zgodzimy. Gdy ani naprawa ani wymiana nie są możliwe, możemy żądać zwrotu pieniędzy. Możesz również prosić o obniżenie ceny towaru, gdy wada nie jest istotna.
- Na złożenie reklamacji są 2 miesiące od momentu ujawnienia wady, w przypadku żywności są to 3 dni od zakupu lub od otwarcia fabrycznego opakowania. Ochrona prawna przestaje działać po 2 latach od momentu zakupu, w przypadku rzeczy używanych już po roku.
- Na ustosunkowanie do żądania sprzedawca ma 14 kalendarzowych dni. Jeśli po tym czasie nie podejmie żadnej decyzji, oznacza to, że reklamacja powinna zostać rozpatrzona.
- Prawo nie precyzuje terminu w jakim sprzedawca ma dokonać naprawy lub wymiany towaru.
Polskie prawo nie reguluje kwestii zwrotów do sklepu towarów nieuszkodzonych. Jest to indywidualna sprawa sprzedawcy.
No comments:
Post a Comment