Jak napisać CV?
Dobrze napisane CV to podstawa, jeśli chce się znaleźć dobrą pracę. Badania mówią, że przeciętnie pracodawca spędza nad CV zaledwie 6 sekund. Wydaje się, że w takim krótkim okresie czasu nie można dobrze poznać pracownika, ale na tym własnie polega sztuka - napisać taki życiorys aby tak niewiele czasu wystarczyło i sprawiło, że pracodawca to właśnie nas zaprosi na rozmowę. Istnieje kilka wskazówek, które mogą ułatwić odpowiednie napisanie takiego dokumentu.
- Zadbaj o szatę graficzną swojego CV, niech przyciąga wzrok ale jednocześnie jest przejrzyste i czytelne. Pamiętaj aby nie używać zbyt wielu elementów graficznych, gdyż często rozprasza to pracodawcę, a nie zachęca do przestudiowania Twojego życiorysu
- Używaj jednego rodzaju czcionki
- Zadbaj o poprawność językową i ortograficzną
- Jeżeli wymagana jest klauzula ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych koniecznie ją napisz
- Zadbaj o poprawną konstrukcję CV - umieść doświadczenie na początku, bo to ono jest najważniejsze. Na końcu natomiast możesz umieścić dodatkowe umiejętności czy zainteresowania
- Opisując swoje wykształcenie zacznij od stopni naukowych które zdobyłeś najpóźniej, na końcu za to umieść szkołę średnią. W CV nie warto umieszczać gimnazjum lub szkoły podstawowej, ponieważ nie ma ona większego znaczenia dla pracodawcy, chyba że uczęszczałeś do szkoły profilowanej np. na język angielski i ubiegasz się o pracę tłumacza
- Opisując swoje wykształcenie na uczelni wyższej koniecznie podaj jej nazwę, wydział na którym studiowałeś, kierunek studiów oraz specjalizację
- Jeśli ukończyłeś dodatkowe kursy lub szkolenia napisz o tym pisząc krótko, ale dokładnie co należało do Twoich obowiązków
- Jeśli możesz podeprzeć swoją znajomość języków bądź obsługi programów komputerowych itp. odpowiednimi certyfikatami nie zapomnij o tym napisać
- Pamiętaj, że CV ma dać pracodawcy informacje o Tobie, nie stosuj długich opisów tylko przekazuj krótkie i zwięzłe informacje
No comments:
Post a Comment